A blog

Sok a fogyasztóvédelemmel foglalkozó oldal, mert nem ritka, hogy megkárosítják, megtévesztik a vásárlót. Kevesebbet olvasunk a pozitív példákról, azokról az üzletekről, szolgáltatókról, melyek tevékenységükkel fejlesztik kereskedelmi, szolgáltatói kultúránkat. Igyekszünk bemutatni mind a jó, mind a rossz példákat, utat mutatni a fogyasztónak a választás, az üzletnek pedig a helyes irány tekintetében.

Portfolio

Portfolio hírek

Ilyen a korrekt panaszügyintézés: Dockyard

2010.07.29. 21:01 | SMáté | 2 komment

Címkék: akció reklamáció fogyasztóvédelem portfolioblogger dockyard árfeltüntetés

Sokszor hangoztatott mottónk: a hibát el lehet követni, mert hazudik, aki még nem követett el. De nem mindegy, hogyan kezeljük az erre érkező reklamációt. Esetünk az egyik legkorrektebb hazai példa, amivel találkoztunk. Pedig a cég nem követett el semmi különöset, csak azt tette, amit tennie kellett.

Igen, hibát követett el a Dockyard Islands. Mint törzsvásárlónak, törzsvásárlói kártya birtokosának küldött elektronikus levelet (értsd: e-mailt) és rövid szöveges üzenetet (értsd: sms), hogy rendkívüli akció vár engem mint a kártya birtokosát, pár nap erejéig.

Mivel kedvelem az üzlet termékeit, s az "egyet fizet kettőt kap" akciók során már többször éreztem nagyon elégedettnek magam, jó minőségű terméket vettem kettőt, egy áráért. Mivel nem túl tág a ruhatáram, ezt valahol egy 50%-os kedvezménynek fogtam fel, feltétellel persze: két termékre kell beruháznom.

Be is tértem a Mammut I-ben található üzletbe, válogattam, válogattam, s találtam is több, megfelelő ruhadarabot. A tervem az volt, hogy egy tetszetős pólóból veszek két darabot, s akkor nem lesz problémás az akció egyetlenegy korlátozó feltétele, hogy az ingyenes az olcsóbbik termék. De sajnos nem volt méret, vagy mennyiség, vagy egyik sem, így két különböző terméket vettem.

Akció volt éppen a boltban, 20-50%-ig, így az egyik TBS póló 11190 Ft volt (13990-ről leárazva) míg a másik egy Columbia Sweater 7990 Ft volt (15990-ről leárazva). A kettővel vonultam a pulthoz, hogy ott majd a sok kódolás, pittyegés és lopásgátlóleszerelés (hogy mit kell manapság várni a potenciális tolvajok miatt egy kasszánál, az eszméletlen) után kifizessem az olcsóbb terméken feltüntetett 11990 Ft-ot.

Ám legnagyobb meglepetésemre kiderült, hogy nem én vagyok a halláskárosult, amikor a hölgy 15990 Ft-ot kért tőlem, komolyan gondolta. Mivel nem volt kedvem vitázni, illetve az igazamat a helyszínen nem tudtam volna hitelt érdemlően bizonyítani az e-mail és nagy tudású reklamációkezelő és döntéshozó nélkül, itthon írtam levelet. Kísérletképpen e-mailben (amúgy senkinek nem ajánlom, a Vásárlók Könyve, vagy a tértivevényes levél a megfelelő eszköz, bizonyítani csak így lehet az írásbeli panasz megtörténtét). Az e-mailt július 23-án küldtem el, a választ meglepetésemre (ez volt a lánctól a második, ezúttal kellemes) július 27-én kaptam meg (a kettő között egy munkanap telt el), s teljes mértékben kielégített. Annyira meglepődtem, hogy a kártalanításul felajánlott 5000 Ft-os utalványt köszönettel visszautasítottam.

Tanulságul álljon itt a két levél:

Tisztelt Hölgyem/Uram!

A mai napon elektronikus levélben és sms-ben számomra megküldött akciós felhívásukon felbuzdulva elmentem a Mammut I-ben található üzletükbe, hogy az egyet fizet kettőt kap akció keretében vásároljak. Vásároltam is, annak rendje és módja szerint két terméket, melyek közül az egyik TBS póló 11190 Ft volt (13990-ről leárazva) míg a másik egy Columbia Sweater 7990 Ft volt (15990-ről leárazva). A meglepetés a kasszánál ért, ahol 15990- Ft-ot kértek, holott az olcsóbb ár ugye 7990 Ft. A hölgy elmondta, hogy mindig a teljes árat kell felszámolni, az akció ebben az esetben nem érvényes. Felvetettem jogi aggályaimat, mivel emlékeim szerint ez felhívásukban nem így szerepelt, ám ebben nem lehettem biztos, így kifizettem a közel 16 ezer forintot.

Már az üzletből kilépve megvizsgáltam a kapott sms-t, majd itthon az e-mailt is, jól emlékeztem, semmiféle kitétel nem vonatkozott arra, hogy az akciós termékek akciós áraira nem vonatkozik az akció.

Figyelemmel a 2008. évi XLVII. törvény (a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen piaci magatartás tilalmáról) több pontjára, a gyakorlatot rendkívül aggályosnak tartom. A törvény (csatoltam) több pontjában is kifejti, hogy tilos a fogyasztó megtévesztése. Az akciójuk kifejezetten megtévesztő, hiszen az egyet fizet, kettőt kap akció lényege, hogy a termékek árát véve az olcsóbb ingyen jár, a másik kifizetése után. Az ár a fogyasztóvédelemről szóló, 1997. évi CLV törvénynek megfelelően a fogyasztói forgalomban fizetendő ár, vagyis az az ár, amit a vásárlónak a termékért fizetnie kell.

Nyilvánvaló, hogy az ember egy egyet fizet, kettőt kap akciót, mint egy kvázi közel 50%-os árengedményt értelmez. Ha nem hívják fel másra a figyelmét, akkor az is nyilvánvaló, hogy ezeket az engedményeket a bolti árakra érti. Annak alapján választ (tudván, hogy az olcsóbbat nem kell kifizetnie), hogy tudja, melyiket fogja fizetni.

Kérem, hogy számomra a jogszabályoknak megfelelően visszajáró 4 ezer forintot Önök által választott formában visszatéríteni szíveskedjenek.

Mivel az akció egésze több vásárlótársamat is megkárosíthatja, megfontolom a fent nevezett Fttv. alapján, hogy a területileg illetékes NFH szervhez forduljak bejelentéssel, melynek lehetősége van az akcióban alkalmazott jogsértések feltárására, a jogsértés megállapítása esetén szankcionálására.

Őszintén remélem, hogy a sérelmem egyedi hiba volt, mert az elmúlt 4 évben, amióta boltjaikban vásárolok, ilyet még sosem tapasztaltam.

Tisztelettel:

 

Tisztelt Uram!
 
Köszönjük megkeresését. Az üzenet valóban félreérthető volt, amiért szíves elnézését kérjük. A jövőben igyekszünk a hasonló problémákat kiküszöbölni.
 
Ahogyan a múltban is, jelen esetben is az egyet fizet kettőt kap akciónk a termékek eredeti kisker árára vonatkozott. Jelen esetben mivel az akcióval csak törzsvevőinknek igyekeztünk az aktuális bolti árakon felül kedvezményt adni, így a termékek nem kerültek átárazásra. Sajnálatos módon az üzenetben erről lemaradt az idevonatkozó rész, amiért utólag is elnézését kérjük.
 
Kérem jelezze, hogy az általunk felajánlott 5000 ft értékű kedvezméynt mely boltunkban kívánja érvényesíteni.
 
Üdvözlettel, bizalmát megköszönve

A bejegyzés trackback címe:

https://csakakorrekt.blog.hu/api/trackback/id/tr622185780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akira2 2010.07.29. 22:20:37

Én azért nem vagyok annyira boldog, hogy ez az ügyintézés ilyen kifejezetten meglepő és egyedi... Szerintem az az elvárható alap-hozzáállás. Ha nem így történik, az egyrészt felháborító, másrészt pedig a versenyhatóságot minősíti, hogy még mindig nem sikerült erre a gyakorlatra "rávennie" a kereskedőket.

SMáté · http://www.cpcontact.hu 2010.07.29. 22:23:46

@akira2: A Versenyhatóságot talán nem, mivel ebben a kérdésben (panaszra választ adni, reklamációt helyesen kezelni) nincsen illetékességük. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság megtehetné, hogy minden cégnek, akit bepanaszolnak a válaszadási határidő elmulasztásával bírságot szab ki, de ezt sem mindig teszi meg.

Ugyanakkor ezen felül ez a kérdés kereskedelmi kultúra kérdése. Igazad van, én is lehetnék szomorú, amiért ez egyedi eset, de ha másik oldalról nézzük, a blog aktivizálódása óta a második reklamációm (amúgy nincsen sok!!!), s mind a kettő sikerrel zárult.

Mivel tapasztalataim szerint ez még mindig kirívó, fontosnak tartom megírni az ilyen eseteket, ahogy a negatívakat is.
süti beállítások módosítása