A blog

Sok a fogyasztóvédelemmel foglalkozó oldal, mert nem ritka, hogy megkárosítják, megtévesztik a vásárlót. Kevesebbet olvasunk a pozitív példákról, azokról az üzletekről, szolgáltatókról, melyek tevékenységükkel fejlesztik kereskedelmi, szolgáltatói kultúránkat. Igyekszünk bemutatni mind a jó, mind a rossz példákat, utat mutatni a fogyasztónak a választás, az üzletnek pedig a helyes irány tekintetében.

110%-os garancia?

2012.12.12. 16:46 | SMáté | Szólj hozzá!

Címkék: akció webshop fogyasztóvédelem portfolioblogger árgarancia Sony Sonycenter

Ahogy az egyik bevásárlóközpontban  sétáltam, egyből kiszúrtam a feliratot: 110%-os ÁRGARANCIA. Mert hát először is, milyen az a 110%-os garancia? Kiderült, hogy a Sony Center reklámja ebben a kérdésben teljesen korrekt, s ötletes is. A háttérben azonban ismét ott a probléma, ami megint csak a kisbetű terén jelentkezett.

Kinek ne tűnne fel, ha az alábbi képet látja?

SonyCenter1.jpg

S nemcsak feltűnik, de hamar bizalmat is gerjeszt - vagy gyanakvást :). Utána is néztünk, s elsőre a lébyeget teljesen korrektnek találtuk: az ár 110%-át fizeti vissza az üzlet annak a vásárlónak, aki olcsóbban találja meg az itt vásárolható termékeket. Ez idáig rendben, ez tényleg 110%!!!

Az is rendben van, hogy ennek a garanciának feltételei vannak, hiszen nyilván lehet, hogy 2 hónap múlva már van olcsóbb ugyanabból, s persze az is fontos lehet, hogy ne "szürkeimportos" termékekkel kelljen versenyeznie az üzletnek. Nos, ezek le is vannak írva a feltételek és a magyarázat között, kis betűkkel.

Azt még látja is az ember, hogy ezeken a kisbetűkön túl vannak másik kisbetűk is, ezek elolvasása azonban már kissé problémásabb, már csak a mérete miatt is - egy közelről (50cm) készített képen is jól látható.

SonyCenter2.jpg

A "mégkisebb" betűk között szerepel, hogy webshopok nem számítanak az árversenyben. Ez az egyik, ami számomra igen érdekes megkötés, hiszen mi is ennek az indoka? Egyszerűen nem, és kész? Nyilván azért, mert ők olcsóbbak. Ugyanakkor nekem mindig azt mondták nagy emberek, hogy ne törpékkel versenyezzek, hanem óriásokkal...

De továbbmenve kis ellentmondást is láthatunk: "feltétel nélküli konkurencia árra érvényesíthető." Ennek némileg ellentmond, hogy webshopban nem, csak a vásárlástól számított 40km-en belül, azonos időpontban vásárolható termékekre érvényes, ráadásul az olcsóbb ár alátámasztására nyomtatott hirdetést fogad el a Sony Center, ami azért furcsa, mert a nyomtatott hirdetésekben ugyebár csak bizonyos termékek szerepelnek, s sok üzlet(lánc) nem feltétlenül operál nyomtatott hirdetésekkel.

Vagyis sajnos ezúttal is megállapíthatjuk, hogy látványos, korrektnek tűnő, jól kitalált akciónak megint van gyenge oldala. S ezeket előzetesen érdemes kiszedni, mert minden ilyen esetben ott áll a hatósági gyakorlat, mely igen gyorsan minősíthet tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak egy olyan hirdetést, mely többnek látszik, mint ami valójában.

A bejegyzés trackback címe:

https://csakakorrekt.blog.hu/api/trackback/id/tr114961919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása