A blog

Sok a fogyasztóvédelemmel foglalkozó oldal, mert nem ritka, hogy megkárosítják, megtévesztik a vásárlót. Kevesebbet olvasunk a pozitív példákról, azokról az üzletekről, szolgáltatókról, melyek tevékenységükkel fejlesztik kereskedelmi, szolgáltatói kultúránkat. Igyekszünk bemutatni mind a jó, mind a rossz példákat, utat mutatni a fogyasztónak a választás, az üzletnek pedig a helyes irány tekintetében.

Portfolio

Portfolio hírek

Itt a példa: pénzt is visszaadnak!

2012.12.06. 10:40 | balafánt | Szólj hozzá!

Címkék: fogyasztóvédelem bevásárlóközpont elállás portfolioblogger levásárlás WestEnd Tatuum 7 napos csere

Tegnapi bejegyzésünkben statisztikai adatok alapján szerettük volna világgá kürtölni, hogy a kereskedelmi kultúra fejlődik, s már nem csak azok adnak vissza pénzt a magát meggondoló vásárlónak, akik erre kötelezettek (lásd: webáruház, házaló kereskedők), hanem az egyszerű, mezei üzletek is. Kerestünk sebtiben egy példát, ahol nem csak visszaadják a pénzt, hanem még korrekt tájékoztatást is nyújtanak róla.

A szépséges tájékoztató táblát a Tatuum WestEnd üzletében találtuk (fontos kiemelni, hogy nem a Tatuum az egyetlen üzlet, aki ezt hasonlóan korrekt módon csinálja). Ennek alapján a vásárló 7 napon belül elállhat a vásárlástól indokolás nélkül, illetve a vásárlástól számított 14 napon belül a termék levásárlását is kérheti. A tájékoztató tábla figyelemfelkeltő, jól látható helyen (kassza mellett) korrekt betűmérettel tájékoztat arról, amit sokan nem írnak ki félve, hogy visszaél vele a vásárló.

Tatuum1.jpg

A tájékoztatás tartalmát - csak hogy a kákán is csomót keresve még jobb megoldásokat generáljunk - annyiban kritizálnánk, hogy sem az akciós termékek kizárását nem tartjuk fogyasztóbarát megoldásnak, sem a 14 napos levásárlási határidőt (az üzletek nagy többsége inkább 30 napot biztosít erre). Emellett hiányoljuk, hogy a levásárlásnak pontosan mik a részletei - meddig lehet levásárolni, mi az ügyintézés menete.

Nem akarunk persze telhetetlenek lenni, a képet pont azért posztoltuk, mert kiemelten jó gyakorlatnak tartjuk a Tatuum megoldását. A lengyel lánc üzleteiben korrekt tájékoztatással találkozhatunk, mely példával szolgálhat minden kiskereskedelmi üzlet számára. A 7 napos elállási lehetőség (vételár visszafizetése) pedig kifejezetten vásárlóbarát, korrekt lépés.

Fogyasztóvédelmi szemmel nézve az is fontos, hogy kiegészítve a tájékoztatást leírták, hogy ez a lehetőség (7 napos elállás, 14 napos levásárlás) nem érinti a fogyasztó szavatossági jogait, csak hibátlan termékekre vonatkozik.

Itt is fel kell hívni a figyelmet ugyanakkor arra, hogy az új fogyasztóvédelmi törvény 2012 nyara óta tulajdonképpen elvárja a panaszkezelésről szóló tájékoztató elkészítését, melyet minden üzletben ki kell helyezni, hogy a vásárló akár előre is tájékozódhasson a szavatosságról, jótállásról, vagy akár a hibátlan termékek visszavételéről.

A bejegyzés trackback címe:

https://csakakorrekt.blog.hu/api/trackback/id/tr134950406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása