A blog

Sok a fogyasztóvédelemmel foglalkozó oldal, mert nem ritka, hogy megkárosítják, megtévesztik a vásárlót. Kevesebbet olvasunk a pozitív példákról, azokról az üzletekről, szolgáltatókról, melyek tevékenységükkel fejlesztik kereskedelmi, szolgáltatói kultúránkat. Igyekszünk bemutatni mind a jó, mind a rossz példákat, utat mutatni a fogyasztónak a választás, az üzletnek pedig a helyes irány tekintetében.

A jótállási jegyek 76%-a jogsértő!

2012.12.10. 10:54 | SMáté | Szólj hozzá!

Címkék: webshop fogyasztóvédelem jótállás portfolioblogger NFH e-kereskedelem webshop audit webáruház audit cp contact jótállási jegy

A mai napon publikálta a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) az éves e-kereskedelmi ellenőrzésének eredményeit. Mivel a Vedd a Neten program miatt kiemelten fontos számunkra a webáruházak ellenőrzése, erről külön is írunk összefoglalót, ám szeretnénk kiemelten is foglalkozni a jótállási jegyek kérdésével.

Az NFH vizsgálati tapasztalatai sajnos összefüggenek a mi tapasztalatainkkal is. A CP Contact Kft. által auditált üzletekben nagyon gyakori, hogy hibás, hiányos a jótállási jegy. Igaz ez webshopok és "offline" üzletek esetében is.

Alapvető probléma, hogy a 30 vizsgált esetből az NFH próbavásárlói mindösszesen 19 esetben kaptak jótállási jegyet, a többi 11 társaság egyáltalán nem mellékelte azt a kiküldött csomaghoz. Az egyéb problémákat elsősorban a vonatkozó kormányrendeletben meghatározott kötelező tartalmi elemek hiánya okozza. Fontos a termék megnevezése, a gyártó nevének és címének feltüntetése, illetve meg kell határozni a vásárlás időpontját is.

Vannak olyan jogszabályi előírások, melyek értelmét nehéz keresni és megtalálni, ám teljesítésük mégis fontos. Ilyen - többek között - annak a figyelmeztető mondatnak az elhelyezése, mely szerint "a jótállás a fogyasztó törvényből eredő jogait nem érinti".

Számunkra - és a fogyasztók számára - a legsúlyosabb probléma (a jótállási jegy hiánya mellett) mégis az, hogy több jótállási jegyen megtévesztő információkat talált a hatóság. Ezek közé tartozik, hogy a fogyasztó a jótállás érvényesítéséhez köteles a termék eredeti csomagolását is leadni, vagy hogy a jótállás a jótállási jegy és a nyugta egyidejű felmutatása mellett érvényesíthető.

A CP Contact Kft. minden általa elvégzett webshop audit, illetve boltellenőrzés esetén ellenőrzi a jótállási jegyek tartalmát, hogy partnereit megkímélje a hatósági kifogásolások okozta problémáktól.

A bejegyzés trackback címe:

https://csakakorrekt.blog.hu/api/trackback/id/tr94957482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása