A blog

Sok a fogyasztóvédelemmel foglalkozó oldal, mert nem ritka, hogy megkárosítják, megtévesztik a vásárlót. Kevesebbet olvasunk a pozitív példákról, azokról az üzletekről, szolgáltatókról, melyek tevékenységükkel fejlesztik kereskedelmi, szolgáltatói kultúránkat. Igyekszünk bemutatni mind a jó, mind a rossz példákat, utat mutatni a fogyasztónak a választás, az üzletnek pedig a helyes irány tekintetében.

Szenzáció: (félig) sikeres parkolási reklamáció

2012.01.24. 09:13 | balafánt | 7 komment

Címkék: sms vodafone parkolás fogyasztóvédelem portfolioblogger

Ha valamit biztosan elmondhattunk eddig a parkolási reklamációkról, az a sikertelenség volt. Nincsen benne semmi különleges, hiszen sokan, sok helyütt leírták már, hogy ebben a szolgáltatásban nem az ügyfelek elégedettsége a cél, így az ügyfélszolgálat, vagy panaszkezelési részleg teljesítménye is akkor dicséretes, ha egy ügy sem jut feljebb, s minél kevesebbe kerül.

Ennek lehetett jele, amikor teljesen adekvát kérdésemre írásban formalevelet küldtek, melyen számozva állt vagy öt válasz felsorolva, s ezek közül mindig bolddal szedve az a bekezdés, amely szerintük rám vonatkozott. Hogy ennek a kérdéshez semmi köze nem volt? Sebaj, a lényeg, hogy megválaszoltuk, s egyben a kérdező feje is akkorát koppan a merev elutasítás ezen igen faragatlan és egyértelmű falán, hogy többet nem is kérdez.

Ebbe a falba ütközött olvasónk is, aki a modern kor új vívmányát, az sms alapú fizetést próbálta ki (nem először, rendszeresen ezt a fizetési módot használja), ám a rendszer zavara miatt nem tudott parkolni. Tényszerűen ez az alábbi módon nézett ki: elküldte a rendszámát sms-ben, majd csak hosszas várakozás után kapott választ, itt kérték ismét a megrendelés elküldését. Az erre kapott válaszban elindították a szolgáltatást, amit rövid idő múlva egy újabb sms követett, melyben azt írták, hogy a parkolás leállt. Ekkor hősünk már kissé távolabb volt az autótól (munkaügyben, tárgyaláson), így megpróbálta újabb sms segítségével menteni, ami menthető - sikertelenül.

A sikertelenséget szimbolikusan mutatta az autójára kihelyezett drága jó zacskó, melyben 6000 forintos azonnali, vagy dupla ennyiért a 30 napon belüli pótdíjat talált. Felhívta reklamáció végett a parkolási társaság ügyfélszolgálatát, ám ott merev elutasításba ütközött, elsősorban a Vodafone-hoz küldték, merthogy ő a telefonszolgáltató, másodsorban elmondták neki, hogy méltányosság nincs régóta, s punktum.

Olvasónk így - mert az igazságérzetét azért zavarta - nem tehetett mást, tényleg a Vodafone-hoz fordult. Itt hosszas diskurzus és bizonyítási eljárás végén felajánlották neki, hogy a 6000 forintos, már befizetett pótdíj felét jóváírják a céges számlájukon a következő havi számlával.

Eddig a viszonylagos happy end, meglátásaink a következők:

  1. Úgy véljük, hogy a gépjárművezetőnek ez a probléma az adott helyzetben nem felróható, azaz ha követett is el szerződésszegést, azt rajta kívülálló ok miatt követte el.
  2. Lehet, hogy elvárható tőle, hogy eldobjon csapot-papot, otthagyja a tárgyalást, s kifusson érmét bedobni, de úgy gondolom, ez non sense.
  3. Kérdés, hogy az sms káosz (mely egyébként nem ritka, velem is előfordult már kétszer) kinek a hibája, a távközlési, vagy a parkolási szolgáltatóé - vélhetően előbbi.
  4. Amennyiben a telefonszolgáltató hibája, akkor neki nem 50%-ban, hanem teljes mértékben kell jótállnia a hibáért, s nem egyedi elbírálásként, hanem rendszerszinten.
  5. Ha jól begyakorolt együttműködés van a két fél között (szolgáltató és parkolási társaság), akkor ilyen esetekben nem az a megoldás, hogy küldözgetjük a kitartó ügyfelet egyiktől a másikig, hanem kidolgozunk egy mechanizmust, melynek segítségével már a parkolási társaság ügyfélszolgálata láthatja, hogy a reklamáció jogos, s a pótdíjat törli.

Biztosan utópisztikus elképzelés azt várni, hogy egy kiszervezett közszolgáltatás esetében is ügyfélbarát megoldásokat láthassunk, ám a léc egyre feljebb emelése nélkül sosem leszünk bajnokok...

A bejegyzés trackback címe:

https://csakakorrekt.blog.hu/api/trackback/id/tr33743069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NaNeMár! 2012.01.25. 20:57:21

Ha valaki
ELOLVASSA azt a szöveget, ami a Bp.-i parkolójegy automatákon az sms parkolásról szól, és összehasonlítja a valósággal, akkor ISKOLAPÉLDAKÉNT láthatja a FOGYASZTÓK MEGTÉVESZTÉSÉT.
Hogy ezt az illetékesek hogy tűrik el súlyos bírság kiszabása nélkül???

balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2012.01.26. 11:26:22

@NaNeMár!: Szia, elmondanád ezt egy-két konkrétum mellett, hogy ha kell továbbléphessen akinek ez a feladata, vagy segíthessük abban, hogy továbblépjen? :)

NaNeMár! 2012.01.26. 18:06:09

@balafánt: Kedves Balafánt!
Majd lefényképezem, és ha lehet, csatolom a képet.
A szóban forgó táblán olyan értelmű felirat van, hogy Önnek nincs más dolga, mint a megadott telefonszámra küldeni egy sms-est a kocsi rendszámával, és menni a dolgára. Amikor visszajött, küldjön egy másikat a stop szóval. Ergo: ha én megállok, és küldök egy sms-t, és megyek a dolgomra, akkor a szerződés létrejött, és nem bírságolhatnak meg.
Csakhogy ez nem igaz!
Megbírságolnak, de még mennyire, még reklamálás esetén is, ha én bizonyíthatóan elküldtem az sms-t, és az, ki tudja, miért, nem érkezik meg, vagy bármi történik, pl. a rendszer azt feleli, hogy nem tudta fogadni, stb.
Azaz az általam elfogadott nyilvános kötelezettségvállalás szerinti szerződés helyett ők egy titkos szerződési szöveg szerint cselekszenek.
Véleményem szerint ezért az éves mobil-parkolási bevétel 1%-át kitevő összegű bírságot kellene a nyakukba varrni, és a szerződés létrejöttével kapcsolatos elemi jogi feltételek betartására kellene kötelezni a céget. Az eredménytelenül reklamálókat pedig kártalanítaniuk kellene.
A fényképet hogyan is lehet majd a kommentemhez csatolni majd, mondjuk holnap?

balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2012.01.27. 00:40:36

HA írsz, hogy megvan, én felteszem egy új posztba - akkor megadom a mailcímemet. Várom.

NaNeMár! 2012.01.28. 19:03:18

@balafánt: Igen, megvan. küldöm, ha megadod, hogy hova.
Egyébként a pontos szövege az egymást követő nyilakban:
1. Leparkol
2. elküldi a rendszámát sms-ben
3. INTÉZI AZ ÜGYEIT
4. leállítja a parkolást sms-ben
5. útjára indul
Vagyis
aki "elküldi a rendszámát sms-ben", annak többé semmi baja nem eshet, semmi további feltétele nincs,
mint az sms elküldés, ami a rendszámot tartalmazza.
A SZERZŐDÉS ezzel és eszerint életbe lép.

NaNeMár! 2012.01.28. 19:04:18

Ha mégsem, az megtévesztés.
süti beállítások módosítása