A blog

Sok a fogyasztóvédelemmel foglalkozó oldal, mert nem ritka, hogy megkárosítják, megtévesztik a vásárlót. Kevesebbet olvasunk a pozitív példákról, azokról az üzletekről, szolgáltatókról, melyek tevékenységükkel fejlesztik kereskedelmi, szolgáltatói kultúránkat. Igyekszünk bemutatni mind a jó, mind a rossz példákat, utat mutatni a fogyasztónak a választás, az üzletnek pedig a helyes irány tekintetében.

Portfolio

Portfolio hírek

Már az új fogyasztóvédelmi törvény alapján reklamálhatunk

2012.07.30. 11:38 | balafánt | 1 komment

Címkék: ügyfélszolgálat jegyzőkönyv fogyasztóvédelem békéltető testület portfolioblogger panaszkezelés kereskedelmi kultúra azonosító jel fgytv

2012. július 29-én lépett hatályba az új fogyasztóvédelmi törvény, azaz a régi törvény számos módosítása. A módosítások elsősorban 3 téren jelentenek a társaságok és a fogyasztók életében is számos változást: a panaszkezelés, a békéltető testületek és a közérdekű keresetek, igényérvényesítések terén. Ma elsősorban a leginkább releváns panaszkezelési változásokról szeretnénk írni.

A panaszkezelés új rendszerében több teher, regisztráció és adminisztráció hárul a vállalkozásokra, mely elsősorban a kisebb vállalkozások számára jelenthet nehézséget, hiszen eddig csupán válaszolniuk kellett a panaszokra, amennyiben azokat írásban tették meg. A nagyobb vállalkozások számára a változtatások komoly erőforrást igényeltek, hiszen crm vagy külön panaszkezelési rendszereik frissítését, az átalakítások megszervezését kellett biztosítani.

A változások leginkább kiemelt területe a szóbeli panasz. A jogszabály meghatározta, hogy nem csak a személyesen közölt szóbeli panasz számít szóbeli panasznak, hanem a telefonon, skype-on közölt panasz is. Amennyiben utóbbi módon közölte a fogyasztó a panaszt, azt egyedi azonosítóval kell ellátni (ez feltételezi az összes panasz regisztrálását, azaz egy rendszer fenntartását - persze lehet ez egy kockás füzet is :)), s a beszélgetésről készült jegyzőkönyvet a válasszal együtt kell kiküldeni a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül.

Ugyanez az eljárás érvényes a személyesen, szóban közölt panasz esetén is, amennyiben a problémát nem sikerült a fogyasztó számára elfogadható módon rendezni. Amennyiben a probléma ott helyben rendeződött, nem kell sem azonosítót használni, sem választ és jegyzőkönyvet küldeni, ugyanakkor a telefonon közölt panasz esetén kötelező azt egyedi azonosító jellel ellátni, s az azonosítót a fogyasztóval ismertetni.

Az azonosító mellett a jegyzőkönyv a részben új elem, itt a következő összefoglalással segíthetjük a vállalkozások munkáját:

A jegyzőkönyvet fel kell venni, ha:

  1. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet;
  2. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges;
  3. Ha a panaszt nem tudják ott helyben kezelni;
  4. Ha a fogyasztó kéri ennek felvételét.

A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:

  1. A panasz leírását;
  2. A vállalkozás ezzel kapcsolatos álláspontját;
  3. A fogyasztó nevét és lakcímét;
  4. A panasz előterjesztésének helye, módja, ideje;
  5. Bemutatott iratok, dokumentumok, bizonyítékok jegyzéke;
  6. Jegyzőkönyv felvételének helye, ideje;
  7. Aláírások
  8. Adott esetben a panasz egyedi azonosítószáma.

A panaszkezelési változások mellett számos új változás lépett életbe, a csekkdíj tiltásától kezdve a közszolgáltatók ügyfélszolgálatainak kötelezettségéig, a hívások mentésétől azok megőrzéséig. A Békéltető Testületek eljárása, illetve az NFH eljárása is változik.

A bejegyzés trackback címe:

https://csakakorrekt.blog.hu/api/trackback/id/tr484686267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Epli 2014.02.12. 12:48:47

T. fogyasztóvédelem
Felhívnám a figyelmüket az itt említett két bankra. V.színű a többi is trükközik.
AZ >>OTP<< ANNAK ELLENÉRE, HOGY 2013.DECEMBER 27.-ÉN már JELEZTEM AZ INGYENES KÉSZPÉNZFELVÉTELI SZÁNDÉKOM és ezt a tényt vissza is igazolták !!! AZ >>OTP<< LEVONT FELVÉTELI DÍJAT !! TÖRVÉNY SZERINT 2014. FEBRUÁR 01.-TŐL ÉRVÉNYES A DÍJMENTESSÉG (havi 2x max. 150000Ft) Én 2014.02.01. cc 10 óratájt vettem fel pénzt. ERGO: ingyenesnek kellett volna lenni !! Ehhez képest az OTP direkt számlámon láthatóan LEVONTAK kpf díjat !!

FIGYELJETEK ODA MERT SZERINTEM NEM AZ EGYETLEN BANK AMELYIK >>VÉLETLENÜL????<< HIBÁZOTT VAGY HIBÁZNI FOG !!!!

Kolléganőm most írta, hogy ugyan így járt a K&H- nál.
Köszönettel Herczeg Tamás
süti beállítások módosítása