A blog

Sok a fogyasztóvédelemmel foglalkozó oldal, mert nem ritka, hogy megkárosítják, megtévesztik a vásárlót. Kevesebbet olvasunk a pozitív példákról, azokról az üzletekről, szolgáltatókról, melyek tevékenységükkel fejlesztik kereskedelmi, szolgáltatói kultúránkat. Igyekszünk bemutatni mind a jó, mind a rossz példákat, utat mutatni a fogyasztónak a választás, az üzletnek pedig a helyes irány tekintetében.

Spar majdnem!

2012.01.18. 08:39 | balafánt | Szólj hozzá!

Címkék: akció spar fogyasztóvédelem sonka tájékoztatás portfolioblogger árfeltüntetés fogyaszthatósági idő

Nem tudom, hogy jogos-e a buta szóvicc, de tényleg nem tudtam eldönteni, hogy sírjak, vagy nevessek a Hűvösvölgyi Spar (ex Kaiser's) tájékoztatási megoldásán. A társaság egyre több mindent dob be, láthatóan törekszenek a kereskedelmi kultúra fejlesztésének élharcosai lenni (jobban vezetett áruházaikban). Itt van például a húspultban a termékek összetevőiről, tápértékeiről készített tájékoztató mindjárt az ártáblácskán. De a prosciutto crudo legutóbbi akciója még tapasztalt bevásárlóként is elrettentett.

Magyar fogyasztó vagyok, én is nézem az árat, nem titkolom. A jó árakat szeretem, ahogy a csirkés ember mondaná, ha kérnénk rá. Ezért kaptam fel a fejem, amikor az amúgy 6-8000 Ft/kg áron vesztegetett prosciutto crudo elnevezésű minőségi olasz sonka mindösszesen közel 4000 forintért került a pultba. A kis ártábla felett a feltűnő "AKCIÓ" felirat is mutatta, itt ma valami rendkívüli van.

Mivel nem csak az árat figyelem, alatta láttam, hogy van még egy kis kiegészítés, az itthoni kereskedelmi kultúrában szinte üdítő tájékoztatásként: "értékcsökkent termék" majd alatta a magyarázat is: "közeli lejárati idő miatt".

Ez mind rendben, nagyon őszinte, s bevallom, egy szárított, érlelt sonka esetében annyira nem is érdekel, mert hát megnézi, megszagolja, s ha nem penészedett, romlott meg, kíváló termék. De könyörgöm, ki volt az az idióta, aki kiírja, hogy az akció a közeli lejárati idő miatt van, de nem írja oda, hogy Zeusz villámai pontosan mikor csapnak be, azaz mikortól minősül nem fogyaszthatónak a termék??? :)

Akit a megoldás is érdekel: megkérdeztem, elmondták, megnéztem, megszagoltam, megvettem, jóízűen fogyasztom mindmáig.

A bejegyzés trackback címe:

https://csakakorrekt.blog.hu/api/trackback/id/tr423569767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása