A blog

Sok a fogyasztóvédelemmel foglalkozó oldal, mert nem ritka, hogy megkárosítják, megtévesztik a vásárlót. Kevesebbet olvasunk a pozitív példákról, azokról az üzletekről, szolgáltatókról, melyek tevékenységükkel fejlesztik kereskedelmi, szolgáltatói kultúránkat. Igyekszünk bemutatni mind a jó, mind a rossz példákat, utat mutatni a fogyasztónak a választás, az üzletnek pedig a helyes irány tekintetében.

Átverős tájékoztatás a Telekomnál

2012.06.28. 09:09 | balafánt | Szólj hozzá!

Címkék: telefon mobiltelefon akció fogyasztóvédelem t mobile t home megtévesztés portfolioblogger agresszív gyakorlat megtévesztő tájékoztatás

Kivételesen személyes élmény ihlette újabb jelentkezésünket. Az ember járkál fel alá, s még a válságban is vásárol, különösképpen azért, mert így remélhetőleg mielőbb vége lesz a válságnak. Jelen esetben mobiltelefon vásárlásról volt szó, s bár a tudatos fogyasztó álláspontom szerint lehetőség szerint kártyafüggetlen készüléket vesz, ám a tudatos fogyasztó arról is felismerhető, hogy minden lehetőséget felmér. Így jutottam a T pontokhoz, ahol két helyen is kiábrándító élménnyel lettem gazdagabb.

Az első esetben kiszúrtunk egy akciót, melynek keretein belül 2 db Blackberry készülék vásárlása esetén a második terméket ingyen adják, ha kötünk két új előfizetést, megadott tarifacsomaggal. A weboldalon tájékozódtam, majd irány a T Pont. Itt a hölgy először is fáradt hangon megkérdezte, hogy milyen akcióról is van szó, merthogy akció az bizony rengeteg van ennél a cégnél. Fáradtan lépegetett, utánanézett a cégnek, majd kifejtette, hogy ez az akció csak akkor használható fel, ha 2 db új előfizetést vásárolok a már meglévők mellé (tanultak a bankok betétakcióiból???).

Mivel előtte mindent átolvastam és nem így emlékeztem, rákérdeztem még egyszer, hosszú évek alatt felhalmozódott T-s és egyéb tapasztalataim azt mutatják, hogy ha nincsen már hűségszerződés, akkor a régi megszüntetésével keletkeztetünk egy új előfizetést, s így igénybe vehető a kedvezményes árú termék. A hölgy nem engedett, szerinte én bizony nem értek magyarul (nem, nem állította ezt magától, csak miután aljas módon rákérdeztem...:)). Így első kísérletünk kudarcba fulladt, nem kötöttünk 2 éves hűségnyilatkozattal terhelt drága előfizetést egy ingyen Blackberryért. De hogy kinek volt igaza, az nyilvánvaló, mivel aznap még a T callcentert is felhívtam, s a weboldalt is ismételten megnéztem, de álljon itt mindenkinek az akció elérhetősége (amíg van): AKCIÓ.

Illetve az akció releváns szöveges ismertetése:

Havi díja 5600 Ft előfizetésenként.
2 új vagy meglévő üzleti előfizetésre és a
díjcsomagokra vállalt 2 éves hűséggel.

Ha olcsó új üzleti előfizetésem nem is lett két BB telefonnal, azért megpróbálkoztam azzal, hátha egyet egyszerűbb beszerezni. Mivel csalódtam, másik T Pontot kerestem fel, hátha ott jobban fut a CRM és az egyéb információáramlás. Sorbanállás, mérges emberek, a tortán a hab a Citybank ügynök, aki azzal kezdi a bankkártya és számla értékesítését, hogy ha hallgatok rá, olcsóbb lesz a telefonszámlám. Hallgattam, de nem lett olcsóbb. A bank mindenesetre kitartó, számos spam és reptéri zaklatás után ez a sokadik alkalom, hogy megpróbálkoztak, eddig keményen tartom magam.

A sok megpróbáltatás után végre odajutok kedvenc állóhelyes pultomhoz (remélem, hogy aki kitalálta ezt a talponállós rendszert, az sok helyen kényszerül közel órán át, vagy azon túl álldogálni ügyintézés közben, amíg az ügyintéző bárszéken forog vele szemben...), s előadom igényeimet. Telefon, lehetőleg hűségszerződés nélkül. Tudtomra adták, hogy hűségszerződéssel olcsóbb, mire tudattam velük álláspontomat, mely szerint pillanatnyilag lehetséges, ám hosszú távon nem biztos. Erre megpróbálkozott az 1 éves hűségnyilatkozattal is, hátha. De mégsem.

Aztán elmondták, hogy a régi díjcsomagom rendkívül korszerűtlen, mert nem lehet vele internetezni. Gondolom csak a lassú rendszer (erre panaszkodott az úr) lehetett az oka annak, hogy nem látta, van az előfizetésem mellé 500Mb-os mobilinternet csomag. Elmondtam azért, hogy kiegyenlítődjenek az információs egyensúlytalanságok. Erre megtudtam, hogy akkor jobb, ha a kettő egy csomagba van integrálva, mert az korszerűbb. Mondtam, hogy konzervatív típus vagyok. Próbálkozott még azzal is, hogy olcsóbb. Elkértem a díjtáblát, megnéztük, nem volt olcsóbb.

Ekkor érkezett el az a pillanat, hogy elmondta, a havi 7000 forint körüli díjcsomag teljesen lebeszélhető. Mivel tudtommal ez csak hálózaton belül, illetve vezetékes hálózatra igaz, akadékoskodni kezdtem, hogy ez most is így van. Az úr itt biztosított arról, hogy ez az összeg ebben a csomagban bizony teljes egészében, minden hálózatba küldött hívás esetén lebeszélhető. Akkor rámutattam a díjszabásokat tartalmazó táblázatra, s rámutattam a kis csillagos szövegre, mely szerint természetesen csak hálózaton belül vagy vezetékes hálózatban beszélhető le az előfizetési díj. Elnézést nem kért...

Telefont szerettem volna venni, sok ajánlatot kaptam, meg lábfájást. Abban biztos vagyok, hogy nem személyes érdekből, s nem is központi utasításra mondják azt egy csomagról, hogy az előfizetés teljes mértékben lebeszélhető, ám hihetetlen, hogy ekkora hibákat el tudjon követni két különböző T Pontban két értelmes, korrekt munkaerő. Ez 100%-os penetráció, hiszen csupán két kollégánál próbálkoztam. A CRM rendszerek korában, amikor folyamatosan nagy összegekből képezik a munkatársakat (többnyire számonkéréssel), nem lehet megoldani, hogy ne kerüljön sor megtévesztésre és félretájékoztatásra? Nem hiszem. Csak figyelni kellene.

A bejegyzés trackback címe:

https://csakakorrekt.blog.hu/api/trackback/id/tr314614990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása