A blog

Sok a fogyasztóvédelemmel foglalkozó oldal, mert nem ritka, hogy megkárosítják, megtévesztik a vásárlót. Kevesebbet olvasunk a pozitív példákról, azokról az üzletekről, szolgáltatókról, melyek tevékenységükkel fejlesztik kereskedelmi, szolgáltatói kultúránkat. Igyekszünk bemutatni mind a jó, mind a rossz példákat, utat mutatni a fogyasztónak a választás, az üzletnek pedig a helyes irány tekintetében.

Esküvői átverés: ruha nélkül a menyasszony?

2012.05.11. 10:23 | balafánt | Szólj hozzá!

Címkék: esküvő fogyasztóvédelem előleg megtévesztés esküvői ruha foglaló békéltető testület portfolioblogger

Vannak fájdalmas fogyasztói esetek, s vannak még fájdalmasabbak. Kiemelten érzékeny időszakban (temetés, betegség, stb.) nyilván minden kis átverés mélyebben érinti az embereket. Sorban ezek után jöhet valahol az esküvő kérdése is, hiszen számos kiadás kapcsolódik hozzá, határidőhöz van kötve a pár, s ha becsúszik egy probléma, nehezen orvosolható. Alább egy fiatal pár ruhakálváriájáról írunk, egy hónappal az esküvő előtt.

A pár hölgy tagja számára rendeltek ruhát esküvői ruhakészítőnél, aki átvett az anyagköltségre 40 ezer forint előleget. Az első érdekes kérdés ezen a ponton történt, hiszen az előleg kapcsán azt a tájékoztatást kapták, hogy ne is számítsanak annak visszatérítésére, az mindenképpen a szalonban marad, akár tetszik, akár nem. Ezt így elfogadták, nem gondoltak problémára.

Amellett, hogy a tájékoztatás (és a gyakorlat) megtévesztő, hiszen az előleg jogi értelemben nem más, mint a vételár első részlete, az akár akkor is visszajárna, ha meggondolja magát a vásárló. Foglalót köthetne ki erre az esetre az eladó, ám az számára is kötöttségekkel járna (ha az ő hibájából hiúsul meg a szerződés, a foglaló kétszeresét kellene visszafizetnie).

A probléma ugyanakkor előjött, nem a megbeszélt módon készült el a ruha - ezt a megrendelésről készült papíros is alátámasztja. Az esküvő időpontja egy hónapon belül, a ruha nem a megbeszéltnek megfelelően készült el, kész a káosz. Érthető módon - hölgyeknek apró királylány koruk óta álmuk, hogy elképzelten szép legyen az esküvői ruhájuk - sokkos állapotba került a pár már a ruha minősége miatt is, nemhogy amikor azzal szembesültek, hogy a pénzt is hiába várják vissza, az eladó hajthatatlan.

A fenti keretes írásban megjelöltek mellett az eladónak ez a magatartása azért is sérti a polgári törvénykönyv vonatkozó passzusait, mivel itt igazolhatóan minőségi kifogásról, ezzel összefüggésben pedig hibás teljesítésről van szó (nem a megrendelt módon, formában készült el a termék). Ebben az esetben pedig a terméket vagy kijavítja, vagy kicseréli, árengedményt ad, ám ha ezek nem kivitelezhetőek, vagy nem fogadhatóak el a fogyasztó számára, az elállhat a szerződéstől, azaz visszakaphatja a teljes, kifizetett összeget.

A pár számára azt javasoljuk, hogy készítsenek másik ruhát máshol (ha ez tényleg nem fogadható el számukra), a ruhakészítőnél pedig vetessenek fel jegyzőkönyvet a 49/2003. GKM rendelet alapján, s kérjék a szerződéstől történő elállást. Ennek teljesíthetőségéről az üzletnek 3 napon belül kell nyilatkoznia, s amennyiben elutasítja, érdemes Békéltető Testülethez fordulni (megyében illetékes testület).

A bejegyzés trackback címe:

https://csakakorrekt.blog.hu/api/trackback/id/tr464501963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása