A blog

Sok a fogyasztóvédelemmel foglalkozó oldal, mert nem ritka, hogy megkárosítják, megtévesztik a vásárlót. Kevesebbet olvasunk a pozitív példákról, azokról az üzletekről, szolgáltatókról, melyek tevékenységükkel fejlesztik kereskedelmi, szolgáltatói kultúránkat. Igyekszünk bemutatni mind a jó, mind a rossz példákat, utat mutatni a fogyasztónak a választás, az üzletnek pedig a helyes irány tekintetében.

Portfolio

Portfolio hírek

Megtévesztő parkolás

2014.02.19. 09:38 | SMáté | 2 komment

Címkék: parkolás fogyasztóvédelem megtévesztés díjszabás portfolioblogger kereskedelmi kultúra megtévesztő parkolás

Régen írtunk parkolásról, részben, mert észrevétel sem érkezett, részben nyilván azért sem, mert nem találtunk izgalmas problémát. A legutóbbi eset azonban felkeltette az érdeklődésünket, hiszen egy tudatos fogyasztói magatartás esetén is bajba kerülhet az autós, ha nincsen kimagasló helyismerete, meg szerencséje. Arról van szó, hogy amennyiben megállunk az egyik kerület határán, s a másikból (akár az autótól 6m-re) veszünk matricát, fizethetjük is a büntetést.

Legyünk tényszerűek: autósunk a VI. kerületben, a Székely Mihály utcában talált várakozóhelyet, egészen pontosan a Székely Mihály utca és a Király utca sarkán úgy, hogy a saroktól kb. 5-7m-re állt meg. A Székely Mihály utca egyirányú, így láthatta, hogy a legutóbbi sarok óta (kb. 150-200m) nem volt automata az utcában. A megállás után ugyanakkor a Király utcában jól látszott egy automata, s fogyasztónk a tetején látható telefonszámot alkalmazva sms útján indította el a parkolást. Kiemelnénk, hogy a parkolás térképeket nézve, a helyzetéből egyedül látható parkolóautomata segítségével.

Mint megtudta, ezt rosszul tette. Visszaérve várta a "csomag", melyben bosszúsan kereste, hogy miért nem látták az elindított parkolását a rendszerben, ám a pótdíjazási értesítőt olvasva rájött, hogy rossz ("eltérő") mobilparkolási zónában vásárolt parkolási időt. A Király utca ugyanis éppen a VI-VII. kerület határa, s mint ilyen, két oldalán két különböző parkolási szolgáltató szolgáltatását kínálja.

Emberünk innentől fogva korrekt ügyintézéssel találta szemben magát, hiszen a Terézvárosi parkolást üzemeltető cég call centere (illetve annak munkatársa) tájékoztatta, kicsit megdorgálta figyelmetlenségéért, ám később elmondták, hogy panaszlevéllel lehet méltányosságot kérni. Azt is megtudta, hogy ha a Király utca egyik oldalán várakozik, s a másik oldalára vált jegyet, akkor az ellenőrök nem büntetik pótdíjjal a figyelmetlenségét, csak ha másik utcába parkol (sic! ???). Autósunk meg is írta panaszlevelét, s választ is kapott korrekt határidőn belül, hogy nem kell pótdíjat fizetnie.

Vicces hozadéka volt a levélnek, hogy abban felhívták a figyelmét arra, hogy (határidő nélkül) egy rendszám esetében ezt a méltányosságot csak egy alkalommal tudják megadni. Levelüket a "kérem, hogy a jövőben nagyobb körültekintéssel járjon el!" felszólítással koronázták meg.

Ami a probléma ezzel

Az autósoktól elvárható, hogy a megfelelő tájékoztató táblák figyelemmel kísérésen után a fizetős parkolási zónákban jegyet váltsanak, vagy más módon fizessenek a várakozásért. Elvárható az is (bár néha viccesen ritka az automaták száma), hogy elmenjenek a legközelebbi automatához akkor is, ha az látótávolságon kívül van. Azt gondolom ugyanakkor, hogy az autós nem kell, hogy tisztában legyen azzal, hogy melyik utcák melyik szakasza melyik zónához tartozik, s kiemelten igaz ez akkor, ha a szemmel látható, s a közelben egyedüliként fellelhető automata NEM a saját várakozási övezetünkben van. Az autós kellő körültekintéssel járt el, hiszen látta, hogy fizetős övezetben van, sms-ben indította el parkolási szolgáltatását, melyet anélkül is meg lehet tenni, hogy közvetlen az automatához menne, s ott kibogarássza, hogy ez éppen melyik kerületben történt meg vele.

Mielőtt egy-két kedves ember leírná, hogy általános műveltség tudni a budapesti kerülethatárokat (és zónahatárokat!!!), illetve azt, hogy mely kerületek esetén azonos és hol eltérő a szolgáltató, fontos kiemelni, hogy ezt a szolgáltatást külföldiek, vidékiek, és tanulatlan (vagy alacsony végzettségű) emberek is használják.

Fontos lenne tehát végre eljutni addig, hogy megfelelően tájékoztassunk, vagy eljussunk addig, hogy egységes parkolási rendszer legyen Budapesten. Bár akkor is érdemes lenne kidolgozni eljárási szabályt például a zónaváltásra anélkül, hogy az esetegesen olcsóbb zónába megváltott jegy miatt ne visszaéléssel gyanúsítsák a mellette drágább zónában várakozó autóst. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csakakorrekt.blog.hu/api/trackback/id/tr25820839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2014.02.19. 12:36:02

Elő kellene írni a zónák pontos jelölését, minimum utcánként/utca oldalanként.
Minden kereszteződésben és minden oldalról, mert a parkoló autós gyalog mehet fizetni a menetiránnyal szemben is.
Ezen elő kellene írni az sms számát is.
Esetleg lehetne zónánként egyetlen sms szám, hogy csak a színt kelljen nézegetni és oda kelljen küldeni minden sms-t.

Más városokban/országokban ez divat.

Captain Crash 2014.05.27. 00:10:14

El kellene törölni a parkolási rendszert szabályozó jogszabályokat, a közterületet visszaadni a köznek a magánérdekeltségek pedig mehetnek isten hírével az összes automatájukkal egyetemben.
Ez a rendszer ahogy van sem céljában, sem érdekeiben nem a köz javát szolgálja.
süti beállítások módosítása