A közelmúltban nyilvánosságra került határozat szerint a Gazdasági Versenyhivatal 2 millió forint bírságot szabott ki a TAXI PLUS szolgáltató Kft-vel szemben, mivel az több hirdetési tevékenységével megtéveszthette a fogyasztókat. Ismételten pontos üzenetet tett közzé a GVH arról, hogy milyen esetekben és módon alkalmazható reklámokban az "akár" kifejezés.
A társaság 2009 novemberétől több mint egy éves kampánya idején taxi-szolgáltatásának 150 Ft/km-es, telefonos rendelés esetén alkalmazandó viteldíját Budapest legolcsóbb tarifájaként jelenítette meg. A GVH döntése alapján a társaság jogsértést követett el, ugyanis az eljárás során nem tudta teljes körűen igazolni, hogy szolgáltatásának díja az érintett időszakban valamennyi Budapesten elérhető taxi-társaság telefonos tarifájával összehasonlítva a legolcsóbb díjszabású lett volna.
Kiemelt problémának látjuk, hogy a 150 Ft-os tarifa a GVH vizsgálata és határozata alapján az akció időszaka alatt többször változó feltételekkel volt csak elérhető, egy rövidebb időszakban például csak törzsutas kártyával. A reklámokban ugyanakkor azt az üzenetet olvashatták a fogyasztók, hogy az utasok "akár 150 Ft/km-es tarifával is utazhatnak". A GVH gyakorlata szerint az "akár" szó alkalmazása jogsértő akkor, ha az e szóval megjelenített ajánlat csak a fogyasztók szűk köre számára elérhető - ennek ellenkezőjét a társaság nem tudta elfogadhatóan igazolni.
Érdekes, hogy a teljes akciós időszak nagyobb részében a társaság nem korlátozta a fenti módon az akciós árat igénybe venni képesek körét, azt csak 2011. év elején tette.
A Versenyhivatal összesen 2 millió forint bírságot szabott ki, mely a társaság méretéhez, piacon elfoglalt szerepéhez képest nem mondható magasnak.