A blog

Sok a fogyasztóvédelemmel foglalkozó oldal, mert nem ritka, hogy megkárosítják, megtévesztik a vásárlót. Kevesebbet olvasunk a pozitív példákról, azokról az üzletekről, szolgáltatókról, melyek tevékenységükkel fejlesztik kereskedelmi, szolgáltatói kultúránkat. Igyekszünk bemutatni mind a jó, mind a rossz példákat, utat mutatni a fogyasztónak a választás, az üzletnek pedig a helyes irány tekintetében.

Portfolio

Portfolio hírek

Így biztosítsd a tévédet!

2011.03.30. 12:00 | balafánt | Szólj hozzá!

Címkék: fogyasztóvédelem biztosítás electro world jótállás portfolioblogger termékbiztosítás happy care

Divatos termék lehet a termékbiztosítás, melyet a cégek nagy része valahol a "garancia" megerősítésére ajánl fogyasztóinak. A termék akár jó is lehetne, de nem az. Ezt korábban többször is éreztük, de most, az elmúlt időben kaptunk olyan levelet, melynek alapján nyilvánvaló, hogy a biztosítás valahol semmire sem jó. A díját kifizetjük, ám hogy valaha kapunk-e érte valamit, erősen kérdéses.

Levélírónk a hányatott jelenű és közelmúltú Electro World-ben vásárolt televíziót, ahol értékesítéskor felhívták a figyelmét a Happy Care termékbiztosításra, melyet a garancia, azaz a kötelező jótállás kiegészítéseként, meghosszabbításaként reklámoztak. A Happy Care biztosítást a Moderna Försakringar Biztosító szolgáltatja, nem itthon bejegyzett biztosítóként, hanem az EU-n belüli, határon átívelő szolgáltatásként. Az Electro World mint a biztosító függő közvetítője jár el, azaz csak ezt a terméket értékesíti a szolgáltatási körben.

A biztosítás lényege az lenne, hogy olyan esetekben térítsen, amikor a kötelező jótállás nem fedezi a kárt (a kötelező jótállás valahol a gyártási hibákra vonatkozik, azaz a fogyasztó által okozott károkra, vagy például szállítás közbeni sérülésekre nem vonatkozik), illetve arra az időre is javasolják, amikor a jótállás már nem él.

A terméket az értékesítő úgy adta el olvasónknak, mint egy olyan biztosíték, ami a kis gyermekek által okozott károk térítésére kiváló megoldás. A kár be is következett két, a képcső felületén látható nagy, illetve kisebb karcolás. A károkozást a szülők nem látták, ám egy olyan alkalommal történt, amikor a két gyermek a szobában hancúrozott. A meghibásodás nyilvánvalóan nem jótállási körbe tartozó meghibásodás, így azonnal a biztosítóhoz fordultak, melynek tájékoztató anyagán az alábbi szövegek olvashatóak:

A Biztosítás olyan esetekben nyújt Önnek segítséget, melyekre a Jótállás nem terjed
ki, ezáltal pedig növeli az Ön biztonságát. A Biztosítás gyors és professzionális
segítséget nyújt arra az esetre, ha megtörténik a baj. A Biztosítás rendkívül
jól kiegészíti a már meglévő biztonságot és megakadályozza, hogy Önnek elhúzódó
reklamációs ügyekben kelljen részt vennie. Mindezt azért nyújtjuk, hogy biztonságban
érezze magát új termékét illetően.

A Biztosítás előnyei:

  • A sérült termék professzionális, gyors megjavítása;

  • Új cseretermék, amennyiben sérült termékét nem áll módunkban megjavítani;

  • Javítás esetén nincs önrészesedés;

  • Cseretermék esetében alacsony önrészesedés;

  • A Biztosító mentesülésének szűk köre.

A Biztosítás kiegészíti a Jótállás nyújtotta védelmet, és egyaránt kiterjed
működési/mechanikai hibákra, illetve véletlen külső események következtében
fellépő hibákra. A Biztosítás nem tartalmaz avultatást, javítás esetén pedig
a vásárlónak nem kell önrészesedést fizetnie. Cseretermék felkínálása esetén
az önrészesedés mértéke rendkívül alacsony.

Nem is csoda, ha a fogyasztó gyors, hatékony ügyintézést, javítást (ebbe a körbe tartozik a polgári törvénykönyv alapján a termék egy részének kicserélése is), esetleg cserét várt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A gyorsasággal már eleve problémák voltak, de a bejelentés utáni 8 nappal végül megérkezett két kárügyintéző egy szervizből, akik a helyszín és a kár felmérése, minősítés nélkül elszállították a televíziót - javításra. Határidőként 1 hetet adtak meg. Mivel két hét után nem jelentkeztek, panaszosunk felhívta őket, ahol közölték, hogy a biztosító elutasította a kártérítést. A teljesség igénye miatt megjegyeznénk, hogy a fogyasztó az elutasítást ugyanaznap írásban is megkapta.

A fő meglepetés azonban ezután érkezett. A biztosító szerint a karcolások esztétikai hibának minősülnek, nem akadályozzák a termék rendeltetésszerű használatát (a karcolások erős, mély karcolások, megtörik rajtuk a fény). Közölték továbbá az ügyféllel, hogy a bevizsgálási és a szállítási díjat nem tudják téríteni neki, annak költségei őt terhelik (5500+3600 Ft.). Vagyis az alapvetően ingyenes kárrendezés helyett lett az ügyfélnek kártérítés helyett 9000 forint fizetnivalója. Egyből felmerült a gyanú, hogy a biztosító nem szeret téríteni, ellenben fenti költségekre hivatkozva a biztosítási díjon felül (23.000 Ft) egészen szép summa üti a markát, meg nem rendelt szolgáltatásért (melyről előzetesen sem szóban, sem e-mailben, sem a biztosítási feltételekben nem tájékoztatták). 

Tájékozott fogyasztónk elutasította a meg nem rendelt szolgáltatás kifizetését, s panaszt tett az elutasítás miatt. Második levelében a Happy Care valami miatt visszakozott, s álláspontja gyökeresen megváltozott. Bár a panasz új körülményt nem tartalmazott, valamiért nem kérték már a szállítási és bevizsgálási díjat, s felajánlották a kár 50%-os térítését.

Megnéztük a Biztosítás Feltételeket (BF), s furcsa dolgokat vettünk észre, mely a fenti panasz részleteit is figyelembe véve egy képpé állt össze. A BF-ben nincsen a mentesüléseknek hosszú sora, ám éppen a konkrétumokat nélkülöző, s széles körű általánosságokat felsoroló megfogalmazás ad lehetőséget arra, hogy a fogyasztó igényének elutasítása ne ütközzön nehézségekbe.

A következő kérdések merülnek fel:

  1. Milyen alapon követel egy biztosító közel 10 ezer forintot a fogyasztótól bevizsgálás címén a kárrendezési eljárás folyamán, amikor ennek tényéről és költségeiről nem tájékoztat?
  2. Mióta nem zavarja a rendeltetésszerű használatot a TV képernyőjén keletkezett több, mély karcolás?
  3. Tekintve a kárrendezés módját felmerül, hogy megéri-e ilyen biztosítást kötni?
  4. Amennyiben betörés, természeti kár, hanyagság, gondatlanság, szándékos rongálás esetén a biztosító mentesül a térítési kötelezettség alól, mi értelme van a biztosításnak?

A bejegyzés trackback címe:

https://csakakorrekt.blog.hu/api/trackback/id/tr22777129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása