A blog

Sok a fogyasztóvédelemmel foglalkozó oldal, mert nem ritka, hogy megkárosítják, megtévesztik a vásárlót. Kevesebbet olvasunk a pozitív példákról, azokról az üzletekről, szolgáltatókról, melyek tevékenységükkel fejlesztik kereskedelmi, szolgáltatói kultúránkat. Igyekszünk bemutatni mind a jó, mind a rossz példákat, utat mutatni a fogyasztónak a választás, az üzletnek pedig a helyes irány tekintetében.

Egy szép élmény az Intersportból

2010.06.09. 18:05 | SMáté | 2 komment

Címkék: szavatosság fogyasztóvédelem elállás intersport portfolioblogger túracipő

Korábban írtunk a szavatossági, illetve jótállással kapcsolatos ügyintézés hátteréről, s biztosak vagyunk benne, hogy fogunk is még. Friss írásunkat azonban  egy nagyon kellemes élmény ihlette, kiemelten szeretnénk kezelni, mivel hiszünk benne, hogy a kritika mellett a pozitív események piedesztálra emelése fejlesztheti kereskedelmi kultúránkat.

Az Intersportban hosszas keresgélés után találtunk rá arra a túrabakancsra, mely sok kipróbálás után is kényelmes volt. A hosszas próba és ismeretszerzés alkalmával utólag lényeges hibát fedeztünk fel: a cipőfűzőt tartó kis fém csatok egyike megfeszítéskot kipattant a foglalatból. Sebaj - gondoltuk - ez egyszer mindenhol előfordulhat. Felpróbáltunk egy másikat, majd elégedetten fizettünk, távoztunk.

A cipővel két, rövidebb kirándulást hajtottunk végre, s bár a cipő kényelmesnek kényelmes maradt, a második alkalommal erről a bakancsról is leesett egy csat. A nyugtát szerencsére mindig elrakjuk, s következő lehetséges alkalommal visszavittük a cipőt a budaörsi Intersportba.

Jog: szavatosság

Időbeli hatály: a vásárlástól számított 2 év, de csak 6 hónapig tart az az időszak, amíg a bizonyítási teher a kereskedőn van, vagyis nem kell bebizonyítanom a hiba eredetét szakvélemény beszerzésével

Jogérvényesítéshez szükséges: nyugta, illetve a hibás termék

A fogyasztó választhat: elsősorban kijavítást, vagy kicserélést kérhet, s amennyiben ezek nem lehetségesek, kérhet árleszállítást, vagy a termék vételárának visszatérítését (szerződéstől való elállás)

Formaságok: az üzletnek minden reklamáció alkalmával kötelező jegyzőkönyvet felvennie, akkor is, he elfogadja a reklamációt, ennek elmaradását a fogyasztóvédelmi hatóság bejelentés esetén bírsággal szankcionálhatja

A pénztáros hölgyet kérdeztük meg, kihez fordulhatunk, aki nagyon kedvesen megkérdezte, hogy mi a probléma. Részletesen elmondtuk, hogy a hiba egy másik példányon már próbakor előfordult, itt a második, s ezek tükrében én nem szeretnénk cserét vagy javítást, el szeretnénk állni a szerződéstől.

A hölgy mosolyogva elkérte a nyugtát, elintézte a számlákat, majd elnézést kért a kellemetlenségért. Visszaadta a vételárat, s korrekt módon mondta, ha gondoljuk, nézzek körbe, érkeztek új cipők. Megnéztük, nem találtunk jót, elköszöntünk.

A hibás (nyilván sajnos szériahibás) sajátmárkás termék természetesen rettentően kellemetlen. Ilyen ügyintézés mellett azonban máskor is nyugodt lélekkel fogunk vásárolni az üzletlánc boltjaiban. Hibázni, rossz terméket készíteni ugyanis lehet, ez bárkivel előfordul. Nem mindegy azonban, hogy ilyenkor mit és hogyan tesz a kereskedő.

A bejegyzés trackback címe:

https://csakakorrekt.blog.hu/api/trackback/id/tr592069481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

házisör 2010.06.09. 18:28:21

Kíváncsi lennék, melyik márkáról van szó...
süti beállítások módosítása