A blog

Sok a fogyasztóvédelemmel foglalkozó oldal, mert nem ritka, hogy megkárosítják, megtévesztik a vásárlót. Kevesebbet olvasunk a pozitív példákról, azokról az üzletekről, szolgáltatókról, melyek tevékenységükkel fejlesztik kereskedelmi, szolgáltatói kultúránkat. Igyekszünk bemutatni mind a jó, mind a rossz példákat, utat mutatni a fogyasztónak a választás, az üzletnek pedig a helyes irány tekintetében.

A Jysk és a kosarak

2011.05.12. 09:11 | SMáté | 2 komment

Címkék: jysk fogyasztóvédelem elállás portfolioblogger

Az OBI kapcsán írtunk nemrégiben az eredeti állapotban vett termékek visszavásárlásáról, mely szokás szerencsére terjedőben van itthon - fényes jele cunamiszerűen emelkedő kereskedelmi kultúránknak. Olvasónk hasonló, a Jysk áruházban szerzett pozitív élményét osztotta meg velünk. Összegszerűen kis élmény, mégis meghatározó.

Reklámújságban bemutatott kicsi, bélelt kosarakat szerettem volna vásárolni, ezért elfáradtam a lakóhelyemhez közel található Jysk áruházba. A beruházás nem tekinthető komoly vásárlásnak, a két darab kosár mindössze alig 4000 forint volt.

Hazamentem, amikor az újságban két nap múlva észrevettem, hogy az egy mérettel nagyobb kosár az általam vásároltnál 500 forinttal olcsóbb. Mivel láttam mind az áruházban, mind a katalógusban, hogy ha meggondolom magam, visszavihetem a terméket, gondoltam, hogy teszek egy próbát.

Menet közben vívódtam magammal, hiszen csekély összegért, s egyértelműen haszonszerzés céljából mentem vissza, azzal biztattam magam, siker esetén több minden fér majd el a kosarakban. Legnagyobb meglepetésemre a legnagyobb mosoly mellett közölték, hogy természetesen választhatok két nagyobb és olcsóbb kosarat, amikor pedig az árkülönbözetet illetően kérdeztem, a legtermészetesebb arccal válaszolták, hogy a különbséget készpénzben megkapom.

Bár kis dolgokról, kis összegről van szó, a vásárlók itthon sajnos nem szoktak hozzá az ilyen korrekt magatartáshoz, így bizton mondhatom: nem kerülöm el a JYSK-et a továbbiakban sem.

A dicsérő szavakat ellenőrizendő felkerestük az áruház weboldalát, illetve megnéztük katalógusát. Az egyetlen dolog, ami szemet szúrt, hogy ezeken a felületeken nem tudhatjuk meg, hogy a visszavásárlás ilyen és hasonló esetekben milyen határidővel érvényes. Tapasztalataink alapján azt látjuk, hogy ilyen jogot úgy érdemes adni, ha annak határai pontosan meg vannak határozva (90 nap, 180 nap. stb.).

Érdekes volt még, hogy a katalógusban csak a szavatosságról esik szó, holott a termékek egy részére (jellemzően 10 ezer forintnál drágább bútorok) kötelező jótállás is érvényes. Ezeket a termékeket reklamáció esetén nem a fogyasztónak kell bevinnie az áruházba, ha azok 10 kg-nál nehezebbek, s a bizonyítási kényszer is másként alakul.

Szintén pozitív dolog, hogy egyes termékekre meghosszabbított szavatosság vonatkozik, ám sajnálatos, hogy a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó nem 2, hanem 3 éves szavatossági időről nem tesznek említést.

Örülünk tehát a pozitív példának, de látunk még egy-két javítanivalót is.

A bejegyzés trackback címe:

https://csakakorrekt.blog.hu/api/trackback/id/tr352888548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. ac 2011.05.12. 11:35:01

A Jyskkel (Debrecen) nekem is jó tapasztalataim voltak: egy kerti ülőgarnitúrát akartam venni, de az eladó hölgy lebeszélt. :) Azt mondta, hogy ha várok egy hetet, akkor olcsóbb lesz. Egy hét múlva meg is vettem olcsóbban, de akkor meg a székekre való párnákról beszélt le, mondván, hogy az meg a következő alkalommal fog kevesebbe kerülni. Úgy is lett. Azt hittem, hogy ez csak a hölgy jófejsége, de ezek szerint a vállalati kultúra része.

balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2011.05.12. 11:55:35

Örülök, hogy visszaigazolás van - s nem csak egy szóló hír alapján illetünk dicsérettel egy kereskedőt. Köszönöm!
süti beállítások módosítása