A blog

Sok a fogyasztóvédelemmel foglalkozó oldal, mert nem ritka, hogy megkárosítják, megtévesztik a vásárlót. Kevesebbet olvasunk a pozitív példákról, azokról az üzletekről, szolgáltatókról, melyek tevékenységükkel fejlesztik kereskedelmi, szolgáltatói kultúránkat. Igyekszünk bemutatni mind a jó, mind a rossz példákat, utat mutatni a fogyasztónak a választás, az üzletnek pedig a helyes irány tekintetében.

Portfolio

Portfolio hírek

Büdös a hús? A dupláját kapod vissza!

2012.02.22. 10:08 | balafánt | 8 komment

Címkék: tesco garancia fogyasztóvédelem hús bizalom marhahús portfolioblogger romlott hús húsgarancia kereskedelmi kultúra

Na persze nem úgy, hogy kétszer annyi romlott húst adnak, ha a kissé zöldbe hajló mellfilével visszabattyogsz. Pénzt kapunk vissza, (éppen) erősödő magyar forintot. Ritka, hogy egy fogyasztóvédelemmel foglalkozó oldal a Tesco-t dicséri, de ezúttal nem lehet vállveregetés nélkül elmenni a nemrég fotózott "húsgaranciájuk" mellett.

Amennyiben elsőre valakinek nevethetnékje támad, ne tegye, mert nem feltétlen az az akció, aminek elsőre tűnik, egyszerű parasztvakítás. Mert hiszen mondhatjuk, hogy persze, persze, senki nem fogja visszavinni azt a húst, amit egyszer már megvett - volt ideje megnézni, mikor kézbe kapta megszagolni, csak nem vesz meg valami ehetetlen fertelmet az ember fia/lánya.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De ha csak egy kicsit is mélyebben elmerengünk, déja vu érzésünk támad, s máris kerregnek, csattognak agyunkban a fogaskerekek, hogy hol is láttunk mi már ilyet. Szerintünk akkor, amikor a vendéglátó, vagy más üzletben ki van írva: "amennyiben vásárlásakor nem kapott nyugtát, fogyasztása ingyen volt". Nem egy ilyen van, s komoly üzenet áll egy ilyen felirat mögött: ITT BIZONY MINDIG KAPSZ NYUGTÁT. Amellett, hogy ez persze a fogyasztónak is rendkívül fontos (gondolom hosszú sorokban kígyóznak a hon tudatos vásárlói, akik sosem vásárolnának olyan üzletben, ahol nem fizetik be az állam által elvárt adót), egy ilyen akció esetén az üzletvezető/tulajdonos közel biztos lehet abban, hogy az alkalmazottak nem hibáznak.

S ez egy, a felirattal akár csak 5 másodpercet törődő vásárló számára is egyértelmű üzenet. Egyértelmű a Tesco é a hús esetében is, itt az üzenet kicsit más: ITT BIZONY NEM KAPSZ ROMLOTT HÚST! Bizalomgerjesztő, mert ha utánajárunk, számos pletyka és élettapasztalat terjeng a neten, mely a hipermarketek borzasztó és még annál is undorítóbb húspultjait minősíti. Itt a cáfolat: kérem, jöjjenek, vegyék, s ha véletlenül nem tetszik, hozzák vissza, s a dupláját fizetem.

Nem árt azért tudni, hogy ezt csak bizonyos feltételek mentén teszik meg nekünk. A nyugtát vinnünk kell, ez talán nem is kérdés. Kérik még a mérlegcímkét (amennyiben az nem a hús csomagolására ragasztott vinyetta, ilyet kapott már valaki?), és előírják, hogy csak a vásárlást követő 24 órán belül lehet eredményesen reklamálni minőségi probléma esetén.

Érthető a 3 kilós felső korlát (azaz ennél nagyobb tömegű árura a garancia nem vonatkozik), ám annál viccesebb jelenség az, hogy a 3 kg-on belül a marhahús aránya legfeljebb 1,5 kiló lehet. Vagyis: vigyázz vásárló, mert ha 15 főre készítesz marhapörköltet, a romlott húsra már nincsen garancia...

Minden mellékzönge mellett én kiemelten pozitívnak érzem ezt a lépést, mert elszántságot olvasok ki belőle. Elszántságot, hogy változzon valami, ami nem feltétlenül volt jó, ám kis odafigyeléssel (a megfelelő, meglévő technika kihasználásával) megváltoztatható. És elszántságot, hogy az igen alacsony fogyasztói bizalom emelkedjék, minél magasabbra (és "virágozzék száz virág").

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csakakorrekt.blog.hu/api/trackback/id/tr734164541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

berajlany 2012.02.22. 12:01:07

Szerintem ez nem a fogyasztóvédelemről szól, hanem a kollégák elszámoltatásáról. Nem fizetni akarnak a fogyasztónak, hanem példát statulálni a hibázó alkalmazottakkal szemben. Ezért kell a mérleg bizonylat, vagy a ragacs, mert abból kiderül, ki adta a hibás terméket.

lostrider · http://apamsecret.blog.hu/ 2012.02.22. 13:56:53

@berajlany: Én mint fogyasztó ezt úgy érzem, ez engem véd. Hogy ezzel párhuzamosan belső elszámolásra is használják, ez magánügy. A magánügyről a magánvéleményem, hogy az az alkalmazott, aki minőségileg jelentősen kifogásolható húst ad el: megérdemli. (Kicsinyke probléma (nem volt omlós, drágám), senki nem megy vissza. Itt azért durván undorítónak kell lenni, hogy az ember visszabattyogjon.)
(Ha a kis gyereknek kérek mellfilét, sokszor hátramennek, és cinkos kaccsintással adják, hogy ez jó lesz. Miért?! Ami a pulton van, az mi?!)

balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2012.02.22. 14:58:16

LEhet, hogy nem sikerül mindig átküldeni minden üzenetet, amikor sok gondolat kavarog a fejedben. Pont az általatok is kiemelt kérdés volt az, amin a legtöbbet gondolkodtam, s ismerve ezen cégek működését (bizonyos szinten) én is úgy látom, hogy elsősorban befelé mutat ez az intézkedés (erre utaltam a nyugtaadós példával).

De én is azon a véleményen vagyok, hogy összességében a fogyasztók helyzetét, az általuk megvásárolt termékek minőségét javítja ez az intézkedés.

S nem mellékesen a kereskedelembe vetett bizalmat is növeli, mert ellene megy az általános vélekedésnek: "a multi nyomja ránk a megrohadt húst", mert így az jön át, hogy ő nem szeretné, de dolgozói hanyagságból (ez lehet árufeltöltőtől akár üzletvezetői szintig is) mégis előfordul. HOgy hol az igazság, azt talán odabenn sem tudják.

Én inkább örülök, 10-es skálán ez nálam mindent egybevetve is 7-es.

korvic0000 2012.03.07. 21:20:06

Nos én is hozzá szólók mint Tescos dolgozó.
a blokkal igazolja a vevő,hogy hol,mikor,mennyit vásárolt.
Az árcimke igazolja a súlyt és árat és a vásárlási időt.
Láttam már olyat nyáron,hogy a vevő reggel 9-kor vett a húspultban 3 kg csirkecombot és kb negyed 11-kor ért a kaszához,addig nézelödött és vásárolt. Ezért kell például mindkét cimke.
a Hir Tv most adta le,hogy dolgózók panaszkodnak,hogy mossák a húst,mert romlott.
Nem tudom,igaz a hir vagy sem más áruházakban,de nálunk NEM.
Amennyben egy húsfajtából több érkezik mint a várható eladás,akkor van egy rutineljárás az árcsökkentésre.Igy a termék ha olcsóbban is de eladásra kerül és nem kell le selejtezni.Frissáru naponta érkezik A Tescoba,ha valamit nem tudnak eladni mondjuk 2 nap alatt / kb. 6 nap a szav.idő / akkor abból nem rendelnek mig ki nem fut a termék.
És máris nincs büdös hús.
Természetesen nálunk is vannak elégedetlen dolgozók,föleg a fizetés kapcsán,de hogy durván fogalmazzak,egyik se szarik oda ahol eszik.
Csökkent a nettofizetésünk,de nem a Tesco vette el. Már nincs étkezési utalványunk,de nem a Tesco "vette" el.Mi a Tescoban vásárolhattuk le,de megérte nekünk.Erzsébet utalványt nem ad a cég,mert neki az veszteség.
Kb. havi szinten min. 150 milló ft értékű utalványt osztott ki,amit helxben lehetett levásárolni,tehát a pénz visszaforgott.Most ezt a pénzt is át kellene neki adni a CBA-nak,Reálnak stb. Akkor inkább nem ad.
És még egy felvetés: az egértéma.
Olyan élelmiszerüzlet nem létezik,ahol a legnagyobb odafigyelés mellett ne jelenne meg egy-egy rágcsáló.
Otthon is rendet tartunk és hopp egy kisegér mégis megjelenik.
Röviden ennyi,Köszönöm!

balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2012.03.07. 21:27:59

Köszönöm, bár úgy érzem, a "rövid" hozzászólás legfeljebb bevezetésében (ezt külön köszönöm), illetve a Tesco név kapcsán kapcsolódik a postunkhoz. Fizetés, egér, utalványok, elégedetlenség és egyebek nem szerepeltek sem a postban, sem az eddigi hozzászólásokban. Így egy kissé irányított PR szaga van a hozzászólásodnak, ami pedig jól indult.

kiskutyauto 2012.03.11. 01:08:02

Ebben csak az a baromi nagy szégyenteljes, orbanisztáni mélymagyarság már megint, hogy MIUTÁN MÁR KITÖRT A MÉDIABOTRÁNY, akkor jelentik be hogy ellenőrzéseket fognak tartani. Hát gratulálok! Most aztán garantáltan semmit nem fognak találni. Mivel minden Tesco érintett és illetékes vezetője is néz tévét és olvas újságot és - gyengébbek kedvéért - ugyebár szépen eltüntetnek mindenhol mindent, mire az ellenőrök odaérnek...
Hihetetlen... minden létező pozícióba dilettáns cselédjeiket rakták ezek a nácik... Rákay Filipek, Vitézi Dávidok, Zsiga Marcellek,Németh Lászlónék...
Hajrámagyarbarmok!

Majd ha elülnek a hullámok, pár hónap múlva szépen folytatja tovább a Tesco a húsmosást. Mellesleg hőzöng mindenki, hogy Kertész leírta hogy a magyar moslékzabáló. Hát tessék parancsolni! Itt gy újabb bizonyítéka. Tavaly volt egy másik hús-botrány, hogy kiderült, szinte mindenütt a kiöregedett tejmarhák húsát árulják és VESSZÜK ÉS ESSZÜK, mint marhahús, a minőségi szép vörös marhahús ritka, drága, nincs rá túl nagy igén, megy zömmel exportra...
Ó node mi nem vagyunk moslékzabálók á dehogy dehogy.. annyi legyen mentségünkre mondva, hogy ez nem feltétlen és elsősorban az igénytelenség miatt, hanem a pénztelenség, a nyomor miatt van inkább...

balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2012.03.11. 02:11:41

@kiskutyauto: Bocs, Te olvastad ezt a cikket egyáltalán?

kiskutyauto 2012.03.11. 02:31:23

Ja nem ide szántam, hanem a mostani teszkós romlotthús mosós sztorihoz... töröld nyugodtan bocs...