A blog

Sok a fogyasztóvédelemmel foglalkozó oldal, mert nem ritka, hogy megkárosítják, megtévesztik a vásárlót. Kevesebbet olvasunk a pozitív példákról, azokról az üzletekről, szolgáltatókról, melyek tevékenységükkel fejlesztik kereskedelmi, szolgáltatói kultúránkat. Igyekszünk bemutatni mind a jó, mind a rossz példákat, utat mutatni a fogyasztónak a választás, az üzletnek pedig a helyes irány tekintetében.

Portfolio

Portfolio hírek

Veszélyes reklám: az "akár" szó használata

2011.10.14. 08:46 | balafánt | 4 komment

Címkék: gvh fogyasztóvédelem versenyhivatal megtévesztés portfolioblogger megtévesztő reklám taxi plus

A közelmúltban nyilvánosságra került határozat szerint a Gazdasági Versenyhivatal 2 millió forint bírságot szabott ki a TAXI PLUS szolgáltató Kft-vel szemben, mivel az több hirdetési tevékenységével megtéveszthette a fogyasztókat. Ismételten pontos üzenetet tett közzé a GVH arról, hogy milyen esetekben és módon alkalmazható reklámokban az "akár" kifejezés.

A társaság 2009 novemberétől több mint egy éves kampánya idején taxi-szolgáltatásának 150 Ft/km-es, telefonos rendelés esetén alkalmazandó viteldíját Budapest legolcsóbb tarifájaként jelenítette meg. A GVH döntése alapján a társaság jogsértést követett el, ugyanis az eljárás során nem tudta teljes körűen igazolni, hogy szolgáltatásának díja az érintett időszakban valamennyi Budapesten elérhető taxi-társaság telefonos tarifájával összehasonlítva a legolcsóbb díjszabású lett volna.

Kiemelt problémának látjuk, hogy a 150 Ft-os tarifa a GVH vizsgálata és határozata alapján az akció időszaka alatt többször változó feltételekkel volt csak elérhető, egy rövidebb időszakban például csak törzsutas kártyával. A reklámokban ugyanakkor azt az üzenetet olvashatták a fogyasztók, hogy az utasok "akár 150 Ft/km-es tarifával is utazhatnak". A GVH gyakorlata szerint az "akár" szó alkalmazása jogsértő akkor, ha az e szóval megjelenített ajánlat csak a fogyasztók szűk köre számára elérhető - ennek ellenkezőjét a társaság nem tudta elfogadhatóan igazolni.

Érdekes, hogy a teljes akciós időszak nagyobb részében a társaság nem korlátozta a fenti módon az akciós árat igénybe venni képesek körét, azt csak 2011. év elején tette.

A Versenyhivatal összesen 2 millió forint bírságot szabott ki, mely a társaság méretéhez, piacon elfoglalt szerepéhez képest nem mondható magasnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://csakakorrekt.blog.hu/api/trackback/id/tr373297309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

berajlany 2011.10.14. 14:10:54

Az "akár" szó és a fogyasztóvédelem nagyon érdekes, és ez nem az első eset, ahol emiatt bírságot szabtak ki. Sajnos, nem emlékszem pontosan az indoklásra, de Te talán igen. A hitelkártyák "akár" 45 napig kamatmentes pénzhasználati lehetősége kapcsán volt egy hasonló PSZÁF-os elmarasztalás.

balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2011.10.14. 16:05:21

Köszönöm a kérdést, emlékeim szerint egy GVH témavizsgálat volt, vagy ha nem is így hívják, akkor piactisztító vizsgálat. Több banknál volt akkoriban hosszú kamatmentes időszak, ami feltételekhez volt kötve. Bankonként 10 millió körüli bírságokra emlékszem.

berajlany 2011.10.14. 19:33:51

Igazad van! GVH piactisztító vizsgálata volt: az OTP-t 100 millióra, a többieket 15-20 millióra büntették.
www.kreativ.hu/cegek_es_piacok/cikk/gvh___millios_birsag_bankoknak

balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2011.10.15. 00:16:38

@berajlany: Akkor a bírságra nem emlékeztem jól :) Köszi a pontosítást.