A blog

Sok a fogyasztóvédelemmel foglalkozó oldal, mert nem ritka, hogy megkárosítják, megtévesztik a vásárlót. Kevesebbet olvasunk a pozitív példákról, azokról az üzletekről, szolgáltatókról, melyek tevékenységükkel fejlesztik kereskedelmi, szolgáltatói kultúránkat. Igyekszünk bemutatni mind a jó, mind a rossz példákat, utat mutatni a fogyasztónak a választás, az üzletnek pedig a helyes irány tekintetében.

Baumax - árak, mint a piacon

2011.09.06. 07:22 | balafánt | Szólj hozzá!

Címkék: fogyasztóvédelem baumax portfolioblogger árfeltüntetés zuhanyzócső

Sokkoló tapasztalatról számolt be olvasónk, amikor szeptember elején a Baumax újpesti áruházában szeretett volna vásárolni: bár közel 15 percen keresztül szerette volna kibogozni a különböző termékek tulajdonságait, illetve a termékekhez tartozó árakat, végül mégis a feltüntetett ár többszörösét kérték a kasszánál. Vásárlónk átmenetileg zuhanyzócső, a Baumax vásárló nélkül maradt.

2011. szeptember 6-án álltam neki kicserélni a széthasadt zuhanyzócső cseréjének. Tudom, eleve rosszul kezdtem, hiszen "cipőt a cipőboltban...", ám én elsőre mégis az éppen útba eső Baumax-ban próbálkoztam. Viszonylag széles választékot láttam, ám elsőre feltűnő volt, hogy a választék mélyebbre hatolva mégsem olyan széles, illetve rendkívül kevés információ áll a rendelkezésemre, ami meg igen, az hibás.

Nem szerettem volna a legolcsóbb terméket vásárolni, lehetőség szerint szeretem minél hosszabb ideig használni a termékeket. Szempont volt, hogy a cső 2m-es legyen, s lehetőleg fém (hatású). A csövek kb. 500 Ft-tól terjedtek kb. 4000 forintig, pár számomra nem sokat mondó német nevű márka mellett volt egy Hansgrohe termék is, ám műanyag és rövidebb is.

Áttekintve az összeset, az alábbi problémákkal szembesültem:

  • Több termék rekeszéhez nem tartozott címke és árcédula;
  • Több termék teljesen össze volt keverve;
  • Több termékcsoporthoz rossz árcédula tartozott;
  • Az árcédula alapján nem lehetett beazonosítani a terméket, mert a márkanév, a cikkszám és a méret nem szerepelt együtt;
  • A termékek címkéje alapján nehéz megérteni, pontosan mi a különbség közöttük (talán csak a hosszúság és a néhol megjelenő plusz garancia a kivétel) - vagyis hiányzik egy általános termékismertető, vagy más megközelítésből: gyengék a termékcímkék

Miután mégis kiválasztottam egyet (1590 Ft, fém(szerű) kivitel, 2M de nem nyújtható, 3 év garanciával), elindultam vele a pénztárhoz. Alaposan megnéztem, a rekeszben csak ez a termék volt, s ehhez rendelve volt a fent jelzett ár. Kosárba helyeztem még egy jégkrémet, majd fizetni szerettem volna. A hölgy leolvasta a kódot, majd 5400 forintot kért. Bambán nézhettem, mert megkérdezte:

-Nem annyi volt ráírva?

-Nem, jóval kevesebb.

-Akkor menjen vissza és válasszon másikat, ez egy prémium kategória.

-Tudom, pont azért választottam.

-Az a baj, hogy a vásárlók nem a helyére rakják vissza a termékeket.

-De Hölgyem, itt 30 ugyanolyan termék volt az adott árcédula mögött, ráadásul 5000 forintért nem is volt egyetlen egy ilyen termék sem, megnéztem.

-Tudom, ez sajnos lehet, válasszon másikat.

-Köszönöm, én akkor nem kérem egyiket sem, viszontlátásra.

-De Uram, a fagyit sem kéri?

-Nem, köszönöm, olyan áruházban nem szeretnék vásárolni, ahol ilyen szintű kupleráj van, láthatólag tudják, de nem tesznek ellene. Köszönöm.

-Uram! Uram, jöjjön vissza!!! Megoldjuk, jöjjön vissza.

Kerülő utat sem kellett tennem, a Duna túlpartján egy Praktikerben találtam hasonló terméket. Így kellett többet utaznom egy zuhanyzócső miatt, s így esett el a Baumax egy vásárlótól.

Csak kiegészítésül tennénk hozzá, hogy a jogszabály (1997. évi CLV törvény) pontosan előírja, hogy több eladási ár feltüntetése esetén a vállalkozás köteles az olcsóbb áron eladni a terméket. A vásárló persze írhatott volna a vásárlók könyvébe, kérhette volna a vezetőt, megvárhatta volna, hogyan akarja a helyzetet "megoldani" a pénztáros, követelhette volna, hogy adják oda az adott áron a terméket, tehetne bejelentést a hatóságnál, de nem tudjuk nem megérteni döntését: egyszerűen elfelejteni azt a helyet, ahol a vásárló ennyit ér.

Így utólag a levél kapcsán elkezdtem böngészni a társaság honlapját, melyen a "garancia" menüpont alatt a következő olvasható:

Áruházainkban garantáljuk a pontos árkijelzést.
Amennyiben egy termék nem a helyes árral lett megjelölve, Önnek minden esetben a feltüntetett, alacsonyabb árat kell kifizetnie.

 

Az alapok, a feltüntetett értékek szépek, már csak meg kellene valósítani őket. Kívánok hozzá erőt, kitartást, hiszen nincs, amin ne lehetne változtatni.

A bejegyzés trackback címe:

https://csakakorrekt.blog.hu/api/trackback/id/tr203207647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása