A blog

Sok a fogyasztóvédelemmel foglalkozó oldal, mert nem ritka, hogy megkárosítják, megtévesztik a vásárlót. Kevesebbet olvasunk a pozitív példákról, azokról az üzletekről, szolgáltatókról, melyek tevékenységükkel fejlesztik kereskedelmi, szolgáltatói kultúránkat. Igyekszünk bemutatni mind a jó, mind a rossz példákat, utat mutatni a fogyasztónak a választás, az üzletnek pedig a helyes irány tekintetében.

Portfolio

Portfolio hírek

Rozsdás mosógépért sem fizet a termékbiztosítás

2011.04.08. 11:28 | balafánt | Szólj hozzá!

Címkék: szavatosság fogyasztóvédelem electro world megtévesztés jótállás portfolioblogger termékbiztosítás happy care

Eggyel korábbi cikkünkben foglalkoztunk éppen a Happy Care termékbiztosításával, mely megkötése után hosszas és a fogyasztó szempontjából nem túl eredményes harcot írt le: a fogyasztó szeretett volna pénzt kapni a megkötött biztosítása után. Az újabb, hozzánk érkezett észrevétel után felmerülhet a kérdés: mire is jó egy ilyen termékbiztosítás?

Az eredeti gondolat arra irányul, hogy biztosítsuk a termékünket, ha olyan kár keletkezik, amely nem tartozik jótállási, szavatossági körbe, vagy ha hosszabb időre biztosítjuk a terméket, akkor akár a szavatossági idő letelte után is biztonságban lehetünk.

Ehhez képest az újabb ügy megerősíti korábban írt véleményünket: minimális azoknak az eseteknek a száma, melyeknél a biztosító kárkifizetést teljesít.

Olvasónk mosógépet vásárolt 2005-ben, majd 2007-ben (két év leteltével) jelezte, hogy a mosógép rendkívül erősen rozsdásodik. A szerződő felek ismét az Electro world, illetve a Happy Care. Mind a kettő elutasította, az esetünkben releváns biztosító a Biztosítási Feltételek adott pontjára (Kizárások rész) hivatkozva:

"Hanyag kezelésből adódó károsodások, valamint a rendeltetésszerű használattal járó kopás és elhasználódás, korrózió és egyéb rárakódások."

Problémánk a következő (nem kutatva, hogy a rozsdásodás akár a fogyasztónak is felróható lehet, a túlzottan párás, vizes helységben tárolt gépeknél előfordulhat rozsdásodás): A két éves szavatossági idő (polgári törvénykönyv) és az egy éves kötelező jótállás (151/2003. Korm. rendelet)leteltével a biztosítás még él, azt 4 évre kötötték. Vagyis a haszna az kellene, hogy legyen, hogy a jótállás, szavatosság körébe nem tartozó problémákra nyújtson segítséget 2 év után, illetve 2 év után azokra is.

Egy mosógép meghibásodásának számos oka lehet, s mint említettük, a probléma akár a fogyasztónak is felróható lehet. Amennyiben azonban a biztosító eleve és kérdés nélkül kizárja a térítést a fenti esetekben, sok értelme a biztosításnak már nincsen.

Kitérnék a panaszos által nem említett, előtérbe nem került, de fent idézett másik kizárásra is, a rendeltetésszerű használattal járó kopásra, elhasználódásra. Ezekben az esetekben a szavatossági jog nem érvényesíthető a Ptk alapján, így logikus lenne, ha egy pár éven belül meghibásodó tartós használati cikk miatti kárát a fogyasztó a biztosítóval téríttethetné. Láthatóan azonban ez sem így van.

Mindent összevetve sajnos az az álláspontunk, hogy egy bizonyos körülmények között hasznos és jó termék gyakorlati alkalmazása a Happy Care esetében úgy alakul, hogy annak hasznosságát a fogyasztók túlnyomó többsége nem tapasztalhatja meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://csakakorrekt.blog.hu/api/trackback/id/tr52809236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.