A blog

Sok a fogyasztóvédelemmel foglalkozó oldal, mert nem ritka, hogy megkárosítják, megtévesztik a vásárlót. Kevesebbet olvasunk a pozitív példákról, azokról az üzletekről, szolgáltatókról, melyek tevékenységükkel fejlesztik kereskedelmi, szolgáltatói kultúránkat. Igyekszünk bemutatni mind a jó, mind a rossz példákat, utat mutatni a fogyasztónak a választás, az üzletnek pedig a helyes irány tekintetében.

Tizezrek tűnnek el - biztonságos a kártya?

2014.01.31. 17:25 | SMáté | 8 komment

Címkék: bank webshop bankkártya fogyasztóvédelem e kereskedelem webáruház visszaélés portfolioblogger kereskedelmi kultúra PIN kártyalopás SMS őr

Bevallom, indulatból írom a posztot, mert tegnap volt a második alkalom, hogy internetes úton vásároltak az én céges kártyámról. Az összeg nem nagy (2009-ben 70 ezer, most 40 ezer Ft), de a helyzet dühítő: drága kártya, tudatos internet-használat, sms őr, de a pénzemet csak rendőrségi bejelentés, kártyaletiltás és hosszú idő után fogom visszakapni. Biztos, hogy nincsen rá megoldás, vagy csak így kényelmes a bankoknak?

Azt gondolom, hogy a rendszer ma nem jó. Amennyiben az ember tudatos vásárló, használja az internetet. Használja, de csak tudatos módon: biztonságos, megerősített védelemmel rendelkező weboldalakon fizet kártyával (esetünkben a kártya adatai csak a google és az apple rendszereiben lettek rögzítve), majd tehetetlen, ha ezeket az adatokat onnan ellopják, illetve visszakapja, komolyabb tortúra után. Azt fontos leszögezni, hogy a 30-90 napos tortúra végén többségében visszafizeti a bank az ellopott összeget, s a kártya letiltásáért és újragyártásáért sem számít fel külön összeget. De jó lenne ezeket a problémákat megelőzni. A 21. század második évtizedében ne legyen az az üzenet, hogy ne vásárolj kártyával a neten.

Tudom, hogy léteznek válaszok arra, hogy miért nem lehet megoldani azt, hogy az azonnal észrevett lopást vissza lehessen fordítani. Tudom, hogy van a kártyatársaság, az adattal visszaélő rendelő, s van a bankom, s ezeket nehéz mind egy rendszerben hatékonyan úgy összehozni, hogy esetleg visszakérdezzenek nálam, hogy biztosan jóváhagyom-e a fizetést.

Mert fontos leszögezni, hogy a PIN kódomat senki sem tudhatta, ezeket az e-kereskedelemben többnyire nem is kérik el. Nem lenne ellenemre, ha sms-ben kérnének megerősítést minden egyes tranzakcióra, mert biztonságban érezném magam. De ilyen lehetőség Magyarország egyik legnagyobb lakossági bankjánál nincsen - legalábbis a call center és egy volt elektronikus divízióvezetője szerint se.

Azt gondolom, hogy ez így nem jó. Az üzleti területen mindig azt hallani, hogy csak az állami szféra rossz gondolkodását jelzi, ha a kifogásokat sorolják, ha azt ismétlik, mit miért nem lehet megoldani. Itt a lehetőség bebizonyítani, hogy kreatív, innovatív területtel állunk szemben, s nem egy mozdulni képtelen, pénzszedő tehetetlen szektorról.

Én mint fogyasztó vigyázok az adataimra, de úgy látszik hiába. Megoldást szeretnék!

A bejegyzés trackback címe:

https://csakakorrekt.blog.hu/api/trackback/id/tr75791799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hekhekhekhekkinen 2014.01.31. 18:34:31

Ezer meg egy megoldás van a problémádra, de te csak egyhelyben toporzékolsz üvöltve és várod, hogy más megoldja a problémádat.

Hírem van, én sem fogom beírni egyik megoldást sem.

Dolgozz kicsit, nem fog fájni.

Ja és sok mindent mondanék rád, de azt hogy tudatos, na azt baromira nem.

Krinyo 2014.01.31. 18:59:59

Az a webshop, amelyik nem fogad el PayPalt, az nem is igazi kereskedő. Kártyaszámot és egyéb kártyaadatokat már lassan másfél évtizede nem adunk meg a neten, ez annyira alap...

harmadik utas 2014.01.31. 19:26:32

@Krinyo: De, megadjuk. És utána például a bank megkér arra, hogy azonosítsam magam, és például gyanús dolgot eleve nem enged.

EdBoyWW · http://twitter.com/edboyww 2014.01.31. 20:11:14

@hekhekhekhekkinen: Ez bicskanyitogató hozzászólás, felesleges volt az éterbe böfögni. Ki se gyere inkább a szellemi-erkölcsi elefántcsonttoronyból, mindenkinek jobb lesz így.

@Krinyo: van webshopod? ismered a PayPal-fizetéssel járó tranzakciós költségeket?

@SMáté: én ezt eddig külön netes fizetésre szolgáló kártyával és a két kártya közti eseti átvezetéssel oldottam meg, de nem kényelmes a megoldás.

Krinyo 2014.01.31. 20:30:23

Meglepő lehet, de ismerem. :)

SMáté · http://www.cpcontact.hu 2014.01.31. 21:07:03

Köszönöm azokat a hozzászólásokat, melyek érdemben a témára érkeztek, különösen, amelyik képes felülemelkedni a hazai átlagos érzelmi IQ szinten.

Őszintén szólva a Paypal nálam nem a tudatos vásárlás helye, én olyan pénzügyi szolgáltatót állandó használatra nem alkalmazok, amelyiket a hazai vagy legalább uniós pénzügyi felügyelet nem ellenőriz. Nem ártana egy magyar jogszabályoknak megfelelő ÁSZF sem, annak csak gratulálok, aki annyira tudatos, hogy a szolgáltatóra vonatkozó polgári és egyéb jogot napra készen tudja.

Jöhetne a PayU, de őszintén szólva azt gondolom, hogy adjon a bankom olyan megoldást, amire az embernek szüksége van, hogy értelme is legyen plasztikot használni, nem bankon kívül álló társaság áttételes módszere az, amire várok.

F173 2014.01.31. 21:42:01

Nem tudom melyik banknál vagy ügyfél, de a legnagyobb lakossági banknál van egy úgy nevezett virtuális web kártya külön számlaszámmal. Mielőtt vásárolsz átvezetsz a kártyád számlaszámára a vásárlással megegyező összeget és vásárolsz, így a virtuális kártyád mögött soha sem lesz pénz, amikor nem vásárolsz, ergo nem tudnak meglopni még ha el is lopják a kártya adataidat :)

SMáté · http://www.cpcontact.hu 2014.01.31. 22:05:20

Király, bár kicsit nehezen leltem rá. www.otpbank.hu/portal/hu/BetetiKartya/Biztonsag/Internet#

Ha ennek fenntartása ingyenes, az korrekt. Nem a spúrság miatt, hanem egyszerűen azért, mert azt gondolom, hogy a banknak alkalmazkodnia kell a használati igényekhez.

De a lényeg itt is egyértelmű: saját maga is azt mondja, hogy https, megbízható, korrekt oldalon, saját hálózaton vásárolj nyugodtan. S nem mellékesen ez a szolgáltatás sem minden csomaghoz igényelhető...

De legalább 1.0.
süti beállítások módosítása